Intakegesprek
Na telefonisch overleg prikken we een datum voor een intakegesprek. Het doel van dit gesprek is dat ik zoveel mogelijk informatie krijg, die van belang kan zijn voor de hulp aan uw kind.
Het is handig als u zoveel mogelijk gegevens meeneemt. Indien er al een onderzoeksrapport aanwezig is, zou ik die ook graag willen lezen, indien u daar geen bezwaar tegen heeft. Ook zijn de toetsresultaten afkomstig uit het leerlingvolgsysteem van de school van uw kind van belang. Hierbij denk ik aan methode gebonden toetsen, maar ook de cito-scores van de afgelopen jaren. In groep 3 wordt er een derde groepsonderzoek afgenomen bij uw kind door iemand van de onderwijsbegeleidingsdienst. Het verslag van dit onderzoek (één A-viertje) wordt bewaard in het dossier van uw kind. Het is voor mij handig om hier ook een kopie van te hebben.
In overleg met u zullen we dan vaststellen of het noodzakelijk is, dat ik zelf ook nog een aanvullend onderzoek af neem bij uw kind.